CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, November 8, 2009

Apa Dah Jadi?

Assalamualaikum w.b.t,


Subhanallah walhamdulillah wa la ilaha illah.. Lama tak mencoret sesuatu dalam blog ni, dah bersawang pun rasenya.. Entah apa yang terjadi, terasa lemah menguasai diri. Lemah. Semangat saya jatuh ke tahap yang paling bawah. Subhanallah. Rasa bersalah, rendah diri semuanya bercampur baur.. Allahuakbar, apa dah jadi ni? Di saat hati begitu gersang dengan tarbiah, terasa rindu sekali pada sahabat-sahabat yang pernah bersama-sama mengharungi susah-payah bersama suatu ketika dulu.. Apa khabar antum agaknya? Moga dalam rahmat Allah selalu hendaknya.

Down? Nape boleh jadi camtu? Di saat diri menghadapi pelbagai tekanan beginilah, hati lebih lunak untuk mendekati Allah. Rindu pada tadabbur, rindu untuk merintih, rindu pada sahabat-sahabat. Bagi saya, saat-saat down begini, kena check balik hubungan dengan Allah, pasti ada sesuatu yang tidak kena di situ.

As-Sayyid Ibrahim al-Khawasah r.a berkata, "Ubat penyembuh hati itu ada 5 perkara: membaca al-Quran dengan tadabbur, perut yang kosong, sembahyang malam, berdoa dengan tawaduk di hujung malam, dan duduk bersama orang-orang soleh". Subhanallah..

Ya Allah, aku berlindung padaMu dari rasa sedih dan gelisah, dan aku berlindung padaMu dari sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung padaMu dari cengkaman hutang dan penindasan orang. Amin ya Rabbal 'alamin..

1 comments:

asrar_qalbi said...

moga akak sentiasa kuat dalam cabaran hidup..